Έπειτα από ένα χρόνο απουσίας και 2 χρόνια πανδημίας, βρεθήκαμε πάλι στη Philoxenia, στην μεγαλύτερη Τουριστική Έκθεση της Ελλάδος, η οποία επανήλθε με φρέσκο αέρα, άψογη οργάνωση και νέα αισθητική!
Η χαρά μας μεγάλη! Μας δόθηκε η ευκαιρία να συναντηθούμε και πάλι με φίλους και συνεργάτες, να παρακολουθήσουμε ομιλίες δια ζώσης, να συμμετάσχουμε στα πάρτι, να γελάσουμε να διασκεδάσουμε, να μοιραστούμε τους προβληματισμούς, τα όνειρα και να «ανιχνεύσουμε» το κλίμα της αγοράς όπως αυτό διαμορφώθηκε έπειτα από 2 χρόνια απροσδόκητων ανατροπών!
Μεγάλο ερώτημά μας, αρχικά, ήταν το concept του περιπτέρου μας! Τί θέλαμε να δείξουμε, τί να προωθήσουμε, τί να επικοινωνήσουμε; Η απάντηση ήρθε από μέσα μας! Τα τελευταία χρόνια έπειτα από βομβαρδισμό «διαφημίσεων» και «ειδοποιήσεων» κάθε μορφής, όπως «εμείς κάνουμε τέλεια αυτό», «κάντε εκείνο και θα πετύχετε», «γιατί δεν κάνατε το άλλο για να βγείτε μπροστά», αποφασίσαμε απλά να «ακούσουμε»!
«Έλα, πες μας την ιστορία σου να τη μάθει ο κόσμος!». Μια φράση που εσωκλείει την προτροπή να εκφραστούν οι ανάγκες, οι επιθυμίες, τα όνειρα του και η ιστορία καθενός.
Πως μπορεί να διαμορφωθεί στρατηγική επικοινωνίας αν δεν ακουστούν και γίνουν σεβαστές οι επιθυμίες και το όραμα αυτού που εμπιστεύεται τις υπηρεσίες μας; Πόσο μάλλον, όταν πρόκειται για μια τουριστική επιχείρηση και ο επισκέπτης αναζητά να ζήσει και να γευθεί την αυθεντικότητα, την ιστορία!
Το περίπτερό μας έγινε σημείο συνάντησης φίλων και συνεργατών που θέλησαν να μοιραστούν τις ανησυχίες τους και να ακούσουν και αυτοί με τη σειρά τους τις προτάσεις μας για συνεργασία! Σε νέα βάση, με νέες καινοτόμες ιδέες, λαμβάνοντας υπόψη το νέο περιβάλλον.
Δεχτήκαμε επισκέψεις από ανθρώπους που θέλησαν να μοιραστούν την ιστορία της επιχείρησής τους και να εκφράσουν την ανησυχία τους για το πως αυτή θα μπορούσε να αναπτυχθεί! Πως θα μπορούσε να γίνει γνωστή για να προσελκύσει τον νέο επισκέπτη, αυτόν που ψάχνει το κάτι ξεχωριστό και εμπλουτισμένο και όχι μόνο το αιώνιο «ήλιος-θάλασσα»! Θετική εντύπωση μας προκάλεσε το γεγονός πως οι ερωτήσεις τους ήταν πιο στοχευμένες, και το όραμά τους πιο «ώριμο» και «ψαγμένο». Τελικά η πανδημία έκανε πολλούς να ψάξουν; Να αναρωτηθούν; Να γνωρίζουν τί θέλουν και γιατί;
Τα συμπεράσματα μας από τη συμμετοχή μας στην after-covid-Philoxenia, μπορούν να συνοψιστούν στα εξής:
- Είναι πολύ θετικό ότι «ξεκινήσαμε» τις εξωστρεφείς ενέργειες και τη διοργάνωση εκθέσεων/συνεδρίων και άλλου είδους εκδηλώσεις. Η κάθε μορφή διαδικτυακής παρουσίας μόνο συμπληρωματική μπορεί να είναι και δεν θα αντικαταστήσει ούτε θα υποκαταστήσει ποτέ τη μαγεία της ανθρώπινης επαφής
- Ο επιχειρηματικός κόσμος του τουρισμού είχε μια αίσθηση αισιοδοξίας και ανάγκης για να δουλέψει με περισσότερη όρεξη και προσοχή στη λεπτομέρεια
- Οι συνέργειες απέδειξαν πως λειτουργούν και όσοι το κάναν πράξη βγήκαν κερδισμένοι
- Υπάρχει μεγάλη ανάγκη για επιχειρήσεις που ακούν και έχουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν στις ανάγκες και επιθυμίες όσων τις εμπιστεύονται
- Υπάρχει τέλος μεγάλη ανάγκη για εκπαίδευση και προσαρμογή στα νέα δεδομένα στον κλάδο του τουρισμού. Σε απλά ζητήματα έως και στα πιο πολύπλοκα.
Η πανδημία υπήρξε καταλύτης να γίνουν κάποια πράγματα πιο γρήγορα! Το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας οφείλει να εμπλουτίσει την ταυτότητα του και να την υπηρετήσει με συνέπεια!
Το νέο τουριστικό προϊόν σέβεται το περιβάλλον, είναι βιώσιμο και ικανοποιεί την τάση για περισσότερη συμμετοχή στη διαμόρφωση της εμπειρίας. Ο τουρισμός 365 για κάθε τόπο και κάθε επιχείρηση είναι το ζητούμενο μια και όλοι έχουν κάτι να πουν και να προσφέρουν για τη σύνθεση του μωσαϊκού που εν τέλει αποτελεί τον Τουρισμό της Ελλάδας. Οφείλουμε όμως να το κάνουμε οργανωμένα, στοχευμένα και πιστά!
Μίνα Τολίδου
Μπορείτε να δείτε περισσότερες πληροφορίες για τα στελέχη στην ενότητα Ποιοι είμαστε